Ce nu știai despre sarea de bucătărie

Articol Ce nu știai despre sarea de bucătărie - Tehnologie pentru viață

Ce nu știai despre sarea de bucătărie

 

Sarea de bucătărie este denumirea populară a clorurii de sodiu. Cu toții știm deja că sarea este dăunătoare când e consumată în exces, dar este ea de fapt bună pentru organism atunci când o consumăm în cantități mici?
Sarea e o substanță chimică. Consumată în exces, produce mari probleme organismului: prea mult sodiu face ca rinichii să nu mai lucrează la capacitate maximă, inima să pompeze mai mult sânge prin rinichi și se remarcă o creștere a tensiunii arteriale.

”De asemenea, sarea favorizează reținerea fluidelor, care apare în timpul menstruației, și slăbirea inimii. Prea multă sare poate provoca apariția cancerului la stomac, agravează astmul, provoacă pierderi de calciu și e un factor major în apariția osteoporozei.” (Michael Van Straten)

Dacă bolnavilor li se prescriu regimuri alimentare fără sare, dacă sarea de bucătărie e atât de periculoasă pentru cei cu diverse afecțiuni, atunci de ce ar fi bună pentru oamenii sănătoși?
Sarea e un produs anorganic, nu este de origine vegetală sau animală, deci nu are enzime, iar spre deosebire de sarea de mare care cuprinde 100 de elemente chimice, sarea de bucătărie are numai două. Consumată în exces:

  • crește greutatea corpului,
  • îngreunează vindecarea rănilor,
  • pielea capătă un aspect bolnav.

Din 15-20 de g de sare, rinichii nu pot elimina decât 5-7 g. Ceea ce rămâne, se depune împreună cu alți acizi în corp, provocând fel de fel de boli, în special arteroscleroze. Ernst Gunter scrie în cartea sa Hrana vie:

”sarea de bucătărie poate distruge vitamine și enzime și din acest motiv favorizează apariția cancerului.”

Pentru vindecarea bolilor, susține el, este nevoie nu doar un regim fără sare, ci unul bazat pe hrană crudă bogată în enzime, căci are efect de curățare sau chiar post. Consumul de sare trebuie cu atât mai mult redus, cu cât știm că o mare parte dintre alimentele pe care le consumăm conțin deja o anumită cantitate de sare, adugată de producători. Mai multe informații despre o alimentație sănătoasă și vindecare cu ajutorul alimentelor găsești în cartea Formula sănătății perfecte – Dieta alcalină.

”Este substanța legală cea mai răspândită dintre cele care prezintă riscuri asupra sănătății. Printre cele mai periculoase sunt alimentele semipreparate și procesate. Citiți etichetele cu atenție. Cu cât sarea este mai sus în lista ingredientelor, cu atât cantitatea conținută de acel aliment este mai mare.” (Michael Van Straten)

Efecte negative:

  • Consumul mare poate duce la creșterea tensiunii și infarct.
  • Agravează reținerea apei și duce la creșterea fluidelor din corp
  • Scade nivelul calciului din corp și afectează sănătatea oaselor

Adevărata sare de care omul are nevoie se găsește în cantitate suficientă în hrana crudă, care oferă toate sărurile nutritive sub formă organică. În plus, în bucătărie avem ca alternativă la sare condimentele și plantele aromatice: busuioc, oregano, piper, boia, cimbru, turmeric… și lista e lungă și foarte îmbietoare. Chiar dacă ai eliminat sarea din preparatele gătite, nu înseamnă că ai eliminat-o de tot din alimentație. Ai grijă la produsele din magazin, căci mai toate conțin sare în cantitate mare, de aceea, hrana vie, cruditățile sunt cele care ar trebui să primeze în regimul alimentar.

De câtă sare avem de fapt nevoie?

Sodiul nu trebuie eliminat complet din alimentație, fiind un mineral important pentru organism, căci ”împreună cu potasiul, asigură permeabilitatea membranei celulare și permite circulația normală a tuturor agenților indispensabili organismului și ameliorează transmiterea impulsului nervos și muscular.” (Maude Bouchard). Doza zilnică recomandată de sodiu e de 1-3 g, adică ar trebui să consumăm mai puțin de o linguriță de sare pe zi. Orientează-te spre alimetele naturale și neprocesate, care conțin cantități mici de sodiu: fructe, legume, lapte, pește, ouă.

Surse:
1. Ernst Gunter – Hrana vie
2. Michael Van Straten – Ghidul alimentelor sănătoase
3. Maude Bouchard – Terapia prin vitamine

Licenţa Creative Commons
“Ce nu știai despre sarea de bucătărie” de blog.aimgroup.ro este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 4.0 Internațional .

Ți-a plăcut acest articol? Introdu adresa ta de email mai jos pentru a putea primi săptămânal materiale pentru starea ta de bine.

* După completarea formularului, verifică și folderul Spam din adresa ta de email.

Datele tale personale sunt în siguranță cu noi! Nu vom înstrăina, vinde sau închiria adresa ta de email sau orice alte date personale. Politica noastră este ZERO toleranță față de email-urile nesolicitate!

Redistribuie "Ce nu știai despre sarea de bucătărie"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Învârte și câștigă!

*1 șansă la 24 de ore

Invârte
*Daca te inscrii la concurs, iti dai acordul sa te abonezi la newsletter
Never
Remind later
No thanks