Dieta alcalină și beneficiile ei

Articol Dieta alcalină și beneficiile ei - Tehnologie pentru viață

Dieta alcalină și beneficiile ei

Pentru nutriționiștii care și-au îndreptat atenția spre acest aspect, un lucru e sigur: acid înseamnă boală, alcalin este echivalent cu sănătate. PH-ul variază de la organism la organism și nu este la fel în tot corpul: stomacul are un pH acid, necesar digestiei, sângele este ușor alcalin, iar saliva și urina ar trebui să fie acide la omul sănătos. Valoarea pH-ului acid este 0, în timp ce pH-ul alcalin are 14, valoare neutră fiind 7. Reglarea pH-ului și creșterea valorii lui îmbunătățește stărea de sănătate și alungă boala. Pe lângă acest aspect, dieta alcalină energizează și te scapă de kilogramele în plus, fără să te înfometezi: poți mânca trei mese pe zi plus două gustări, cu condiția ca alimentele să fie din categoria celor permise. Și vestea bună e că acestea îți permit să faci tot felul de combinații nu doar gustoase, dar și cu beneficii de necontestat pentru tine.

10285870_628368717258041_1200291750_o

Cum te poți îmbolnăvi din cauza acidității

Ce produce o aciditate crescută în organism? În primul rând:

  • oboseală,

  • epuizare,

  • lipsă de energie.

Hiperaciditatea împiedică absorbția completă a vitaminelor și mineralelor, digestia este îngreunată, iar pielea și părul își schimbă vizibil aspectul. Într-un mediu acid este favorizată producerea radicalilor liberi care afectează buna funcționare a sistemului imunitar și a organismului. Un organism cu aciditate crescută devine un mediu propice dezvoltării osteoporozei, apariției diabetului, cancerului, bolilor cardiace, artritei și durerilor musculare.

Celulele nu mai au aceeași putere de regenerare, toxinele și reziduurile sunt greu eliminate și astfel boala se instalează mult mai ușor. Unii specialiști sunt de părere că obezitatea și kilogramele în plus sunt cauze directe ale acidității din organism: „Mediul acidulat este responsabil pentru kilogramele în plus cu care trăim. Ca o reacţie de autoprotejare a organismului, acesta produce celule adipoase pentru a înlătura acizii de la organele noastre principale încercând astfel protejarea lor. Putem spune că grăsimea salvează viaţa noastră. Tot acesta este motivul pentru care organismul le elimină atât de greu. Dacă mâncăm astfel încât să oferim un mediu mai alcalin organismului nostru, el nu va mai avea nevoie de prea multe ţesuturi adipoase”- Dr. Robert O. Young – Dieta Young, Miracolul pH pentru o sănătate perfectă. Tot el susține că ”supraacidificarea corpului este singura cauză care stă la baza tuturor bolilor”.

Pe lângă alimentele acide, hiperaciditatea mai poate fi provocată și de:

stres,

emoții puternice,

tristețe,

suprasolicitare,

odihnă insuficientă.

Alimente acide

Chiar dacă sunt pe lista alimentelor acide, unele dintre acestea au o contribuție destul de importantă pentru menținerea sănătății și aduc nutrienți de care organismul are nevoie. De aceea, ele nu trebuie eliminate complet din regimul alimentar, ci doar redus consumul. La altele însă e bine să se renunțe complet.

Iată cele mai acide alimente:

  1. Orice tip de carne- porc, vită, oaie, miel, curcan, pește și fructe de mare, indiferent de modul în care sunt preparate.

  2. Lactate – lapte, iaurt semi-degresat, mozzarela, brânză și brânzeturi fermentate, cașcaval, iaurt cu fructe, smântâna, ouă, înghețată.

  3. O parte din fructe – banane verzi, prune, afine, coacăze, mure, fructele preparate sub formă de compoturi, dulcețuri, gemuri

  4. Băuturi – cele alcoolice, carbogazoaze, cafea, ceai (exceptând cel din plante medicinale).

  5. Unele legume – fasole, linte, ardei iute.

  6. Dulciuri – cicolată, prăjituri, biscuiți, miere artificială, îndulcitori sintetici.

  7. Cereale – mălai, griș, orez, produsele de panificație și de patiserie, orz, fulgi de cereale, popcorn.

  8. Alte alimente acide – maioneză, ketchup, bulion, murături în oțet, coloranți din diverse alimente, semințe, nuci, fistic, caju.

10288233_628368553924724_674203343_o

Alimente alcaline

Deși pe unele dintre ele le știm ca fiind acide, odată ajunse în stomac ele îți schimbă ph-ul, devenind alcaline, deci benefice – lămâia este cel mai bun exemplu în acest sens. Pentru a restabili un echilibru în organism și a înclina balanța cât mai mult spre o dietă alcalină, speciliștii recomandă un consum crescut din următoarele alimente:

  1. Fructe – lămâi, mere, pere, ananas proaspăt, piersici, avocado, cireșe, căpșuni, banane coapte, grepfruit, pepene, smochine, curmale, stafide, struguri, mango, quinoa.

  2. Legume –mazăre, spanac, cartofi, morcovi, țelină, vinete, fasole, ridichii, ceapă, usturoi, praz, roșii, varză, broccoli, conopidă, ciuperci, pastârnac, castravete, sfeclă, zarzavat și toate legumele verzi.

  3. Lichide – sucuri proaspete și naturale de fructe, sucuri din rădăcinoase, apa cu lămâie, dar fără zahăr, ceaiuri din plante medicinale.

  4. Lactate – kefir, lapte și iaurt nepasteurizate, unt.

  5. Dulciuri – extract de ștevie, suc de trestie de zahăr, sirop de orez brun.

  6. Alte alimente alcaline: sare de mare, ghimbir, condimente, orice ulei presat la rece, ulei de palmier, de avocado, semințe de susan, de dovleac și floarea soarelui, dar crude, cereale proaspete, orz verde.

 

Efectele dietei alcaline

Alimentele care devin alcaline în corp ajută la o bună detoxifiere și au rol hidratant. O dietă bazată pe crudități – fructe și legume – ajută în timp la ridicarea pH-ului din urină (pH-ul acid din urină poate provoca infecții urinare și renale sau apariția pietrelor), previne demineralizarea oaselor, reduce riscul de inflamație din organism, fiind de mare ajutor în cazul bolnavilor de ulcer și gastrită (www.csid.ro), dar și în cistite sau viroze. Dieta alcalină este considerată de mulți un adevărat medicament și un regim salvator în cazul multor boli. Este un regim menit să stimuleze și să întărească sistemul imunitar. O dietă cu efecte benefice pentru organism ar trebui să conțină 70 % alimente alcaline și 30% alimente acide, spun specialiștii.

Surse:

Inițiere la sănătatea integrală – Andre Passebecq

Hrana vie – Ernest Gunther

Dieta alcalina – Dr. Theodore A. Baroody

 

Licenţa Creative Commons
“Dieta alcalină și beneficiile ei” de blog.aimgroup.ro este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 4.0 Internațional .

Ți-a plăcut acest articol? Introdu adresa ta de email mai jos pentru a putea primi săptămânal materiale pentru starea ta de bine.

* După completarea formularului, verifică și folderul Spam din adresa ta de email.

Datele tale personale sunt în siguranță cu noi! Nu vom înstrăina, vinde sau închiria adresa ta de email sau orice alte date personale. Politica noastră este ZERO toleranță față de email-urile nesolicitate!

Redistribuie "Dieta alcalină și beneficiile ei"

Comentariu (1) "Dieta alcalină și beneficiile ei"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *