9 modalităţi de a-ţi creşte puterea de concentrare

Articol 9 modalităţi de a-ţi creşte puterea de concentrare - Tehnologie pentru viață

9 modalităţi de a-ţi creşte puterea de concentrare

 

Perioada pe care o traversăm cu toţii este una a vitezei şi a lipsei de timp. Cu siguranţă, măcar o dată te-ai trezit spunând că nu ai timp să faci un lucru sau altul, sau că nu te poți concentra. Iar stresul şi viteza cu care se mişcă viaţa scad simţitor puterea de concentrare şi atenţia unui om. Poate din această cauză nu o dată ai fost pus într-o situaţie delicată de a nu te putea concentra la serviciu sau de a fi nevoit să întrebi de mai multe ori un lucru în timpul unei conversaţii. Lipsa de atenţie şi slaba concentrare sunt astăzi probleme cu care ne confruntăm majoritatea dintre noi. Tocmai de aceea, există câteva trucuri prin care cele două se pot îmbunătăţi vizibil.

Adoptă o alimentaţie sănătoasă!

S-ar putea să fii „sătul” la auzul acestei recomandări. Toţi specialiştii recomandă acest lucru şi parcă devine enervant. Poate, însă, că ar trebui să meditezi puţin la îndemn. Cu siguranţă nu este un lucru rău să mănânci sănătos şi cu atât mai mult să faci din acesta un stil de viaţă. Alimentele sănătoase dau energie, oferă nutrienţii şi vitaminele de care corpul are nevoie pentru a funcţiona corect şi în parametri normali şi oferă saţietate. E clar că nu vei putea să te concentrezi pe un lucru dacă îţi stă gândul numai la mâncare sau, dimpotrivă dacă ai stomacul prea plin. Tocmai de aceea e indicat să existe un echilibru şi în ceea ce priveşte dieta. Obişnuieşte-te să mănânci puţin şi des, astfel încât să ai energie tot timpul zilei, iar oxigenarea creierului să se facă aşa cum trebuie. De asemenea, evită alimentele procesate, care conţin conservanţi, coloranţi şi alte chimicale. Se pare că acestea au o influenţă negativă asupra celor care au un deficit de atenţie, însă şi asupra celorlalţi.
Ce înseamnă să mănânci sănătos te învață Formula Sănătății perfecte – Dieta alcalină, un ghid foarte apreciat de către cititorii săi.

Respectă cele 30 de minute de mişcare zilnică!

Exerciţii fizice ajută la limpezirea gândurilor şi la oxigenarea creierului. De aceea e foarte important să faci mişcare. Mersul pe jos şi alergatul sunt printre cele mai eficiente exerciţii, mai ales dacă sunt făcute dimineaţa, înainte de a merge la serviciu. Chiar dacă în primele şedinţe vei simţi o oarecare oboseală, treptat, sportul va deveni parte din viaţa ta şi te va ajuta să-ţi echilibrezi mintea şi corpul. Dacă vrei să afli mai multe despre secretele mișcării fizice, îți recomandăm cu căldură cartea Trezește inteligența corpului tău

alergare

Respectă orele de somn!

Ştim cu toţii că e extrem de dificil să te bagi la somn la ora 22.00, atunci când, specialiştii susţin că e cel mai indicat pentru minte şi trup să se odihnească. Însă, un interval de somn de 7-8 ore pe noapte ajută mult la oxigenarea creierului şi la odihnă. Puterea de concentrare şi atenţie va fi mult mai ridicată dacă organismul a beneficiat de orele necesare de odihnă. Ai grijă însă, nici prea mult somn nu este indicat.

Practică meditaţia!

S-a demonstrat ştiinţific că practicarea meditaţiei scade stresul şi creşte puterea de concentrare. Practica meditaţiei creşte activitatea din zonele din creier asociate cu puterea de concentrare şi cu luarea deciziilor. În acest sens, specialiştii au efectuat numeroase studii. Spre exemplu, un studiu efectuat în 2007 de către School of Medicine and Public Health din cadrul Universitatii Wisconsin (SUA) a relevat faptul că meditatia creşte activitatea în zonele din creier asociate cu concentrarea şi cu luarea deciziilor. Studiul a constat în “scanarea” creierului cu ajutorul rezonanţei magnetice a două categorii de persoane: unele care au fost învăţate să mediteze şi unele care practicau meditaţia de mai mulţi ani. Cei care erau meditatori vechi aveau cortexul prefrontal, adică zona implicată în controlul şi reglarea atenţiei, mult mai activ decat ceilalţi, care abia se apucaseră de meditaţie. Aşadar, iată câteva exerciţii pe care le poţi face prin meditaţie pentru a-ţi creşte puterea de concentrare.

  1. Dacă eşti începător, aşază-te pe un scaun cu spătar, ţine spatele drept, umerii relaxaţi şi bărbia în sol. Găseşte un punct de focus undeva la un metro în faţa ta şi ţine mâinile relaxate pe genunchi.
  2. Respiră normal, din abdomen şi relaxează părţile cele mai încordate ale corpului
  3. În timp ce expiri numără până la zece şi inspiră, după care repetă procesul de patru ori. Analizează dacă ai putut rămâne concentrată pe respiraţie, sau dacă au intervenit alte lucruri în mintea ta.
  4. Pentru început, practica meditației nu trebuie să dureze mai mult de 10 minute. Vei putea observa că îţi va fi distrasă atenţia destul de repede. Cu timpul însă, şedinţele îşi vor mări durata şi totodată şi puterea ta de concentrare.

Despre beneficiile meditației poți afla mai multe lucruri aici.

girl_brunette_meditation_room_cozy_25172_2560x1600

Înlătură orice sunet perturbator din jurul tău!

Şi aici ne referim la televizor, computer, radio, telefon sau alte surse de zgomot. E foarte important ca atunci când trebuie să te focusezi asupra unui lucru să nu existe în jurul tău tentaţii. Spre exemplu, dacă ești la serviciu şi ai de terminat un proiect, atunci cu siguranţă muzica ascultată la căşti nu te va ajuta prea mult. La fel, acasă fiind şi vrând să citeşti o carte, emisiunile de la televizor nu te vor ajuta deloc.

Fă liste şi planificări!

Încearcă să îţi structurezi cât mai clar sarcinile pe care le ai de făcut şi să îţi impui chiar termene limită, în cazul în care nu sunt stabilite. Altfel, există tentaţia de a le amâna până când stresul îşi va spune cuvântul.

Fă curăţenie în locul în care urmează să-ţi desfăşori activitatea!

Dezordinea şi lipsa de curăţenie îţi vor distrage atenţia de la ceea ce ai de făcut. Aşadar, înainte de a te pune la treabă, fă ordine şi ai grijă să o menţii pe cât de mult posibil.

Rezervă-ţi dreptul la pauze!

Nu degeaba se spune că “pauzele mici şi dese sunt cheia marilor succese”. În cazul solicitării intelectuale, pauzele sunt foarte utile. Te ajută să te relaxezi şi să-ţi oxigenezi creierul. Dacă ai posibilitatea, ar fi excelent ca micile pauze să fie luate afară, la aer curat. Dacă nu, e de ajuns să-ţi muţi privirea pe un alt obiect care nu are nicio legătură cu sarcina pe care eşti concentrat.

Caută-ţi un loc al tău în care să te simţi bine!

E important şi locul în care lucrezi. Dacă nu te simţi confortabil e clar că atenţia ta o să aibă de suferit. Chiar dacă te afli la birou, există nenumărate posibilităţi de a munci în linişte, fără stres şi fără factori perturbatori.

Există şi câteva mici exerciţii, care realizate în mod constant ajută la creşterea atenţiei şi la puterea de concentrare:

  • Fă un punct cu markerul pe perete. Îndepărtează-te de el şi fixează-l cu privirea. Lasă gândurile să curgă pur şi simplu, pentru aproximativ cinci minute.
  • Uită-te la flacăra unei lumânări preţ de cinci minute şi observă mişcările flăcării.
  • Într-o mulţime de oameni, focusează-te pe un singur sunet şi încearcă să-l asculţi timp de câteva minute. Fă abstracţie de celelalte. Primele dăţi îţi va fi aproape imposibil, însă treptat, atenţia şi concentrarea vor fi atât de profunde că vei fi uimit cum poţi să auzi doar sunetul dorit.
  • La fel poţi face şi cu mirosul dintr-o casă. Concentrează-te pe unul singur, care te atrage mai mult şi încearcă să le ignori pe celelalte.
  • Ascultă un sunet timp de 10 secunde, după care concentrează-te pe un altul. Revino imediat la sunetul iniţial şi mai ascultă-l 10 secunde.
  • Gustă două alimente diferite şi încearcă să le memorezi aroma. După un timp încearcă să resimţi gustul în gură.
  • La fel, încearcă să simţi din memorie diferite tipuri de gusturi. E foarte important să le simţi în gură şi nu în minte.

Pe lângă faptul că aceste exerciţii te ajută să te concentrezi, îţi vor dezvolta şi simţurile. Alocă pentru ele câte 30 de minute pe zi şi efectele vor fi garantate. De altfel, pentru a le practica nu e neapărat nevoie să fii singur în casă. Ele pot fi făcute, în parc, în oraş sau chiar la serviciu.

Atenţia şi puterea de concentrare sunt abilităţi stăpânite din ce în ce mai greu în zilele noastre. Chiar dacă nu eşti înzestrat cu ele, exerciţiile şi sfaturile de mai sus te vor ajuta să le dezvolţi cât mai mult şi chiar să le stăpâneşti perfect după o anumită perioadă. Şi , la fel de importante sunt şi pentru sănătatea minţii, deoarece, odată cu trecerea vârstei, scade atenţia şi puterea de concentrare. Tocmai de aceea, o constantă a efectuării exerciţiilor este binevenită în viaţa fiecăruia dintre noi. 

Licenţa Creative Commons
“9 modalităţi de a-ţi creşte puterea de concentrare” de blog.aimgroup.ro este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 4.0 Internațional .

Ți-a plăcut acest articol? Introdu adresa ta de email mai jos pentru a putea primi săptămânal materiale pentru starea ta de bine.

* După completarea formularului, verifică și folderul Spam din adresa ta de email.

Datele tale personale sunt în siguranță cu noi! Nu vom înstrăina, vinde sau închiria adresa ta de email sau orice alte date personale. Politica noastră este ZERO toleranță față de email-urile nesolicitate!

Redistribuie "9 modalităţi de a-ţi creşte puterea de concentrare"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *