4 soluții testate împotriva insomniei

Articol 4 soluții testate împotriva insomniei - Tehnologie pentru viață

4 soluții testate împotriva insomniei

Numeri oile. O dată. Şi încă o dată. Are efect… defect: eşti tot mai treaz, tot mai iritat. Îl bodăgăneşti în gând pe Moş Ene, pe unde umblă teleleu?! A uitat de fişa postului. O fi amnezic, săracul. La vârsta lui… Ai nevoie de alte ajutoare mult mai de nădejde. Iată-le!

1. HIPNOZA

Câteva şedinţe de hipnoterapie te ajută să lupţi împotriva gândurilor care te ţin treaz. Iar dacă nu te încântă ideea de a apela la un specialist în hipnoză şi preferi ”să te tratezi” singur, acasă, ai nevoie cel puţin de o pregătire teoretică temeinică. Site-ul www.marieclaire.fr recomandă ”Le grand livre de l’hypnose et de l’autohypnose” (”Marea carte a hipnozei şi autohipnozei”), al cărei autor, Jean-Jacques Garet, te ajută să descifrezi această ştiinţă cognitivă.

2. YOGA


Ca să dormi bine trebuie să îţi goleşti mintea de gândurile nefaste şi să te concentrezi asupra fiinţei tale. Aşa se explică faptul că practica yoga este foarte populară printre persoanele care suferă de insomnie. La un curs de yoga susţinut de către un specialist autentic deprinzi un set de poziţii simple – Janu Sirsasana, Baddha Konasana, Upavistha Konasana, Viparita Karani -, care te ajută să îţi sincronizezi respiraţia pentru a atrage magnetic somnul.

3. UN COCKTAIL MAGIC

Magia este veche, cel puţin de pe vremea bunicilor noastre: cu 30 de minute înainte de a stinge lumina, bea o cană de lapte cald, în care ai dizolvat o linguriţă de miere. Dacă ai cumva intoleranţă la lactoză, înlocuieşte laptele cu ceai de muşeţel, tei sau flori de portocal.

4. FITOTERAPIA

Specialiştii în materie au o suită amplă de recomandări:

  • lavandă: ulei esenţial pulverizat pe faţa de pernă sau aplicat pe corp, prin masaj

lavanda

  • valeriană: tinctură, infuzie, gelule – sub orice formă ai folosi-o, această plantă strâns legată de numele lui Morfeu, supranumită ”valium vegetal”, combate nervozitatea şi în special nervozitatea însoţită de tulburări ale somnului
  • passiflora: asociată, frecvent, cu alte plante cu efect calmant, cum este păducelul, passiflora este un sedativ folosit prin tradiţie, deşi nu există încă studii care să-i confirme clar această calitate
  • hamei: de sute de ani, medicina populară se bazează pe inflorescenţele hameiului pentru a veni de hac tulburărilor de somn şi a potoli nervozitatea şi agitaţia; proprietăţile lor calmante şi hipnotice asupra animalelor au fost, de altfel, demonstrate prin studii ştiinţifice; alte studii, efectuate pe oameni, au probat efectul pozitiv al hameiului, asociat cu valeriană, în cazurile de tulburări de somn ale minorilor
  • roiniţa: frunzele ei, folosite în popor din vremuri vechi, calmează sistemul nervos şi sistemul digestiv; iar efectul calmant al plantei a fost validat şi de studii clinice
  • păducel: infuzia din flori uscate de păducel este utilizată, în medicina populară, pentru a linişti nervii şi a combate tulburările uşoare de somn; un singur studiu a indicat efectele pozitive asupra somnului, în asociere cu suplimente de magneziu şi Eschscholtzia californica (mac californian)

musetel

  • muşeţel: deşi am lăsat-o la urmă, este cea mai cunoscută plantă cu efect liniştitor. Folosit de sute de ani, muşeţelul dă rezultate spectaculoase – ameliorează anxietatea, elimină stările de iritabilitate, relaxează muchii, eliberează tensiunea nervoasă; infuzia concentrată de muşeţel, amestecată cu o linguriţă de miere, băută seara, înainte de culcare sau câteva picături de ulei esenţial de muşeţel puse în cadă te trimit în timp record în braţele lui Morfeu.
  • atenţie la riscuri şi contraindicaţii! Din cauza efectului sedativ, plantele utilizate în cazurile de tulburări ale somnului pot fi periculoase pentru cei care conduc autoturisme sau manevrează utilaje. Specialiştii sfătuiesc aceste persoane să se asigure că fitoterapeuticele acestea nu le alterează vigilenţa în cursul zilei. Valeriana şi roiniţa, în special, impun precauţii, fiindcă pot interacţiona cu multe medicamente care le sporesc efectul. Mai departe: valeriana şi roiniţa conţin tanini şi nu trebuie administrate în timpul tratamentului cu medicamente sau suplimente alimentare pentru aport de fier. Valeriana le este interzisă şi persoanelor care au afecţiuni hepatice ori cardiovasculare. Şi aparent inofensivul muşeţel poate crea necazuri: o infuzie prea concentrată (preparată cu o cantitate prea mare de plantă) poate fi chiar toxică. Oricum, regula de aur este: stai de vorbă cu medicul tău, înainte de a apela la oricare din aceste vedete ale fitoterapiei populare!

Surse: www.marieclaire.fr
http://www.eurekasante.fr/

Creative Commons License
4 solutii testate impotriva insomniei by AimGroup is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Ți-a plăcut acest articol? Introdu adresa ta de email mai jos pentru a putea primi săptămânal materiale pentru starea ta de bine.

* După completarea formularului, verifică și folderul Spam din adresa ta de email.

Datele tale personale sunt în siguranță cu noi! Nu vom înstrăina, vinde sau închiria adresa ta de email sau orice alte date personale. Politica noastră este ZERO toleranță față de email-urile nesolicitate!

Redistribuie "4 soluții testate împotriva insomniei"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *