Cum să rămâi optimist în situații stresante

Articol Cum să rămâi optimist în situații stresante - Tehnologie pentru viață

Cum să rămâi optimist în situații stresante

Uneori, oricât de tare te-ai strădui, parcă nimic nu iese așa cum ai plănuit tu.
Indiferent de unde provine stresul cu care te confrunți, esențial este să te echipezi cu resursele necesare ca să îți depășești negativismul și să rămâi optimist. Păstrându-ți atitudinea pozitivă ești mai puțin afectat de stres și să îți atingi mai ușor obiectivele. În momentul în care simți că ai ajuns într-un punct mort și simți cum începe să-ți dea târcoale pesimismul, oprește-te! Iată câteva sfaturi despre cum să rămâi optimist chiar și atunci când te afli în situații foarte solicitante.

Gândește-te la lucrurile bune din viața ta
Oricât de greu ți-ar fi, dacă stai bine să te gândești, ai multe lucruri pentru care să fii recunoscător. Fie pentru că ai un loc de muncă într-o perioadă în care mulți oameni sunt șomeri, fie pentru că ai o familie care te sprijină sau pur și simplu pentru că ești sănătos. Dacă îți reanalizezi viața din perspectiva a tot ce ai, nu poți să rămâi pesimist. Dimpotrivă, o să te simți încrezător, mândru și plin de optimism. Sunt nenumărate lucruri în viața ta pentru care poți să fii recunoscător.

Oferă-ți recompense
De fiecare dată când realizezi ceva, oricât de mic, felicită-te pentru reușită. Lista formelor de a te recompensa e nesfârșită. Poți să îți oferi drept recompensă noi prilejuri de a explora sau de a învăța lucruri noi. Poți chiar să-ți scoți prietenii în oraș la o cafea. E greu să ai o atitudine pozitivă dacă nu ai o părere extraordinară despre tine.

Antrenează-te regulat
O altă modalitate excelentă de a depăși stresul și de a-ți păstra optimismul e să faci exerciții fizice în mod regulat. Dacă nu practici genul acesta de mișcare, încearcă să găsești o formă de activitate care îți place, cum ar fi înotul, mersul cu bicicleta, golful, tenisul sau plimbările. Și exercițiile de respirație te ajută să resimți mai puțin stresul. S-a dovedit că respirația controlată te ajută să faci față stresului și îți poate fi de mare ajutor nenumărate situații.

Fă pauze
Dacă ești cu gândui numai la muncă, poți să fii lesne copleșit de stres. Ai grijă să-ți faci timp ca să citești o carte, să asculți muzică sau să faci altceva care știi că te relaxează. Mai poți să ieși cu familia și cu prietenii. Toate acestea te vor ajuta să-ți păstrezi concentrarea și atitudinea pozitivă la lucru. Iar la sfârșit o să-ți mulțumești pentru asta.

Asta a fost! Cum să rămâi mereu optimist într-un mediu solicitant. Chiar dacă stresul nu se va atenua peste noapte, urmând acești pași simpli îți vei dezvolta și-ți vei păstra atitudinea pozitivă față de familie, față de muncă și față de viața ta. Și amintește-ti: obiceiurile sunt cele care ne modelează întreaga viață.
Te mai poate interesa și articolul despre beneficiile meditației. Îl poți citi AICI (click)


Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăDerivate 4.0 Internațional .

Ți-a plăcut acest articol? Introdu adresa ta de email mai jos pentru a putea primi săptămânal materiale pentru starea ta de bine.

* După completarea formularului, verifică și folderul Spam din adresa ta de email.

Datele tale personale sunt în siguranță cu noi! Nu vom înstrăina, vinde sau închiria adresa ta de email sau orice alte date personale. Politica noastră este ZERO toleranță față de email-urile nesolicitate!

Redistribuie "Cum să rămâi optimist în situații stresante"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *